WEBMAN
Scroll Down

Ο ρόλος των χρωμάτων σε μια ιστοσελίδα

Μάθε πώς να επιλέξεις τα σωστά χρώματα για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στο website σου

  • 07 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023
  • -

Είναι γεγονός πως τα χρώματα στις διάφορες ιστοσελίδες επηρεάζουν την αγοραστική ικανότητα των χρηστών, αλλά και γενικότερα την ανταπόκρισή τους στο περιεχόμενο της κάθε ιστοσελίδας. Επομένως, οι χρωματικοί συνδυασμοί σε ένα website σίγουρα δε θα πρέπει να είναι τυχαίοι, αλλά να είναι έτσι μελετημένοι ώστε να στοχεύουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας των χρηστών και επομένως των πωλήσεων στις περιπτώσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ωστόσο, όλα αυτά έχουν αποτέλεσμα εφόσον οι επιχειρήσεις έχουν καθορίσει το κοινό στο οποίο απευθύνονται με βάση τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Μη σου φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι τα σωστά χρώματα μπορούν να σε κάνουν να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό!

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι χρώματα όπως το κόκκινο, το πορτοκαλί, το μαύρο και το μπλε χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις με στοχευμένο κοινό τους πιο ευκατάστατους πελάτες, ενώ χρώματα όπως το γαλάζιο, το ροζ, το φούξια προσελκύουν περισσότερο καθημερινούς ανθρώπους και χρησιμοποιούνται κατά κόρον στον τομέα της μόδας και της ομορφιάς.

Επίσης, τα χρώματα παίζουν σημαντικό ρόλο και στην ανταπόκριση των χρηστών διαφορετικών εθνικοτήτων, καθώς διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και από πολιτισμό σε πολιτισμό. Επομένως, η εθνικότητα είναι άλλος ένας παράγοντας που πρέπει να έχεις υπόψη ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται η επιχείρησή σου. Παραδείγματος χάρη, το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα και τη γαλήνη στη Δύση, ενώ στην Κίνα αποτελεί το χρώμα του πένθους και χαρακτηρίζει το θάνατο.

 

Tip: Αξιοποίησε τα χρώματα για να ξεχωρίσεις!

 

- Πώς θα παραμείνει ένας χρήστης περισσότερο χρόνο στον ιστότοπό σου;

Αυτό μπορείς να το επιτύχεις αν κάνεις το χρήστη να νιώσει άνετα και οικεία. Γι’ αυτό θα πρέπει να επιλέξεις μια παλέτα χρωμάτων που να συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με τα προϊόντα της επιχείρησής σου.

Γενικά τα χρώματα μπορούν να εμπνεύσουν και να λειτουργήσουν πολύ θετικά για την ιστοσελίδα σου, αλλά μπορούν και να ανακαλέσουν αρνητικές εμπειρίες στους χρήστες. Η ψυχολογία των χρωμάτων σίγουρα είναι ένα βασικό κομμάτι για το marketing.

 

Ας δούμε λοιπόν μερικά στοιχεία για κάποια βασικά χρώματα:

ΛΕΥΚΟ: Όπως αναφέραμε και πιο πάνω το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα και τη γαλήνη και μπορεί να συνδυαστεί ιδανικά με το μπλε και το χρυσό. Είναι μια πολύ καλή επιλογή για background της ιστοσελίδας σου, όμως σίγουρα δεν είναι κατάλληλο για κουμπιά ενεργειών.

ΜΑΥΡΟ: Το συγκεκριμένο χρώμα συνδέεται με το κύρος και τη δύναμη. Γι’ αυτό κιόλας πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν το μαύρο όταν πρόκειται να λανσάρουν προϊόντα υψηλής αξίας ή ειδικές εκδόσεις. Επίσης, το μαύρο χρώμα προσελκύει το αντρικό αγοραστικό κοινό πιο πολύ και γι’ αυτό χρησιμοποιείται σε προϊόντα που απευθύνονται σε άντρες, σε προϊόντα τεχνολογίας, σε προϊόντα άθλησης και ευεξίας κλπ.

ΚΟΚΚΙΝΟ: Το κόκκινο χρώμα χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως. Μπορεί να προτιμηθεί σε περιπτώσεις που θέλουμε να προειδοποιήσουμε, αλλά είναι συνυφασμένο και με την αγάπη, ακόμα και με τα Χριστούγεννα. Γενικά, είναι ένα χρώμα που προκαλεί ένταση στους χρήστες, αλλά αυξάνει πολύ το ποσοστό επισκεψιμότητας.

ΠΡΑΣΙΝΟ: Το πράσινο χρώμα έχει συσχετιστεί με το περιβάλλον και τη φύση. Είναι ιδανικό για ιστοσελίδες που σχετίζονται με φυσικά προϊόντα ή με δραστηριότητες που αφορούν το φυσικό περιβάλλον. Επίσης, αποτελεί μια καλή επιλογή για τα κουμπιά ενεργειών.

ΚΙΤΡΙΝΟ: Το συγκεκριμένο χρώμα δημιουργεί αισθήματα ευτυχίας και αισιοδοξίας με αποτέλεσμα οι χρήστες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου να αισθάνονται όμορφα με την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς. Είναι χρώμα που δε βλέπουμε συχνά στη φύση και γι’ αυτό προσελκύει το μάτι.

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ: Το πορτοκαλί χρώμα χρησιμοποιείται περισσότερο στα κουμπιά ενεργειών καθώς για κάποιους αντιπροσωπεύει τη ζεστασιά και την αισιοδοξία, ενώ για κάποιους άλλους θεωρείται επιθετικό χρώμα. Το βέβαιο όμως είναι ότι αυξάνει αρκετά το ποσοστό επισκεψιμότητας των χρηστών.

ΜΠΛΕ: Το μπλε χρώμα αποτελεί μια ασφαλή επιλογή για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας και επιλέγεται πολύ συχνά καθώς εμπνέει εντιμότητα, ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Το συγκεκριμένο χρώμα έχει το πλεονέκτημα ότι δεν κουράζει οπτικά τους χρήστες και μπορείς να έχεις ένα όμορφο αποτέλεσμα επιλέγοντας διαφορετικές αποχρώσεις του.

Επομένως, επίλεξε τα σωστά χρώματα για την ιστοσελίδα σου με βάση το κοινό που στοχεύεις, αλλά και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρησή σου. Φυσικά εκτός από τη σωστή επιλογή χρωματικής παλέτας, θα πρέπει η ιστοσελίδα σου να είναι κατασκευασμένη με προσεκτικό σχεδιασμό και τεχνογνωσία αλλά και μετά από εκτενή ανάλυση ώστε να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό και να έχεις ένα δυναμικό αποτέλεσμα!

ΠΙΣΩ
W