WEBMAN
Scroll Down

Γιατί οι χρήστες εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα;

Μάθε τι είναι το ποσοστό εγκατάλειψης, πώς επηρεάζει το SEO και πώς να το μειώσεις

  • 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022
  • -

Πολύ συχνά αναφέρουμε τρόπους για τη βελτίωση ιστοσελίδων στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, αλλά και παράγοντες που ενδεχομένως να τις επηρεάζουν. Ένας τέτοιος παράγοντας είναι και το ποσοστό εγκατάλειψης όπως ονομάζεται, ή αλλιώς bounce rate.

Το ποσοστό εγκατάλειψης μιας ιστοσελίδας είναι ουσιαστικά το ποσοστό των χρηστών που, ενώ εισέρχονται στην αρχική της σελίδα αναζητώντας πληροφορίες, κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, ξαφνικά αποχωρούν, χωρίς να έχουν προβεί σε κάποια ενέργεια και σταματούν να αλληλεπιδρούν μαζί της.

Το Bounce rate αποτελεί σίγουρα ένα ποσοστό που προβληματίζει ή θα προβληματίσει στο κοντινό μέλλον όλους όσους διαθέτουν μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή τους, στην προσπάθειά τους να μελετήσουν και να αναλύσουν πόσο αποδοτική είναι η ιστοσελίδα της επιχείρησής τους ως προς τις μηχανές αναζήτησης. Ο λόγος του προβληματισμού είναι ότι το υψηλό bounce rate μπορεί να επηρεάσει μια ιστοσελίδα αρνητικά στην κατάταξη της Google.

Tip: Το ποσοστό εγκατάλειψης δεν πρέπει να συγχέεται με το ποσοστό εξόδου, καθώς είναι δυο διαφορετικές έννοιες.

Το ποσοστό εξόδου είναι ουσιαστικά το ποσοστό των χρηστών που αποχωρούν από μια ιστοσελίδα αφού έχουν αλληλοεπιδράσει μαζί της και έχουν πλοηγηθεί στο εσωτερικό της.

 

Το ποσοστό εγκατάλειψης μπορείς να το βρεις μέσω Google analytics και υπολογίζεται ως εξής:

Ποσοστό εγκατάλειψης = (Επισκέψεις με 1 προβολή σελίδας/Συνολικός αριθμός επισκέψεων) x 100


Ας δούμε μαζί τους βασικότερους λόγους που μπορεί να ευθύνονται για υψηλό bounce rate:

1. Δύσκολη πλοήγηση των χρηστών εντός ιστοσελίδας
Οι χρήστες χρειάζονται εύκολη και ανεπιτήδευτη πρόσβαση στις ιστοσελίδες με ξεκάθαρο περιεχόμενο και κατηγορίες, ώστε να μπορούν να πλοηγούνται στο εσωτερικό τους και να βρίσκουν με ευκολία αυτό που ψάχνουν.

2. Χαμηλή ταχύτητα φόρτωσης
Όταν ένας χρήστης χρειάζεται να περιμένει αρκετή ώρα για τη φόρτωση μιας ιστοσελίδας, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μια φτωχή εμπειρία χρήστη.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Ο χρόνος φόρτωσης είναι ακόμα πιο σοβαρό θέμα στις περιπτώσεις που οι χρήστες χρησιμοποιούν κινητές συσκευές γιατί είναι λιγότερο υπομονετικοί.

3. Οι χρήστες αλλάζουν γνώμη τελευταία στιγμή (για αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι)

4. Χρήση μη εύστοχων keywords
Τα keywords βοηθούν πολύ μια ιστοσελίδα στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται εύστοχα με βάση το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, καθώς οι χρήστες που την επισκέπτονται περιμένουν να διαβάσουν κάτι σχετικό με αυτά. Εάν τα keywords είναι άσχετα με το περιεχόμενο της σελίδας, τότε οι χρήστες θα αποχωρήσουν γρήγορα.

5. Απουσία πιστοποιητικού ασφαλείας SSL
Το πιστοποιητικό ασφαλείας SSL είναι πλέον απαραίτητο για κάθε ιστοσελίδα. Δείχνει ότι η σελίδα είναι ασφαλής και κρυπτογραφημένη. Ειδικά στις περιπτώσεις των eshops είναι άκρως απαραίτητο. Οι χρήστες πλέον δεν εμπιστεύονται ιστοσελίδες χωρίς SSL. Επομένως, η απουσία του είναι ένας σημαντικός λόγος αποχώρησης των χρηστών.

6. Broken links
Τα εσωτερικά links στις διάφορες κατηγορίες μιας ιστοσελίδας αυξάνουν τις πιθανότητες παραμονής των χρηστών, καθώς τους βοηθούν να πλοηγηθούν στο εσωτερικό της και να βρίσκουν αυτό που αναζητούν με ευκολία. Αποτέλεσμα αυτού είναι μια συνολική χαρούμενη εμπειρία χρήστη.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Tα links θα πρέπει να ανοίγουν σε νέα παράθυρα, οδηγώντας σε καινούργιες σελίδες και να μην υπάρχουν broken links τα οποία έχουν σαν αποτέλεσμα υψηλό bounce rate.

7. Πολλές διαφημίσεις εντός ιστοσελίδας με αναδυόμενα παράθυρα
Οι διαφημίσεις είναι πολύ σημαντικές για την προώθηση μιας επιχείρησης. Ωστόσο, οι διαφημίσεις με τη μορφή αναδυόμενων παραθύρων θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με σύνεση στις ιστοσελίδες, καθώς μπορούν να γίνουν ενοχλητικές για τους χρήστες και να είναι μια αιτία εγκατάλειψης.

8. Αυτόματη αναπαραγωγή οπτικοακουστικού υλικού
Το οπτικοακουστικό υλικό βοηθάει πολύ στην κατανόηση του αντικειμένου μιας επιχείρησης, είναι πιο διασκεδαστικό και πιο ενδιαφέρον για την παρουσίαση προϊόντων ή υπηρεσιών. Ωστόσο, η αυτόματη αναπαραγωγή μπορεί να αποτελέσει αιτία αποχώρησης των χρηστών, καθώς δεν πρόκειται να αναζητήσουν κουμπί σίγασης. Είναι πιο εύκολο απλά να βγουν από τη σελίδα και να επισκεφθούν κάποια άλλη.

9. Αδιάφορο design και χαμηλής ποιότητας οπτικό υλικό
Μια ιστοσελίδα με όμορφο και σύγχρονο design είναι εύληπτη και άξια εμπιστοσύνης από τους χρήστες. Δημιουργεί μια καλή εμπειρία χρήστη γιατί δεν είναι μόνο η αισθητική που επηρεάζει, αλλά και το γεγονός ότι είναι λειτουργική, ευκολονόητη και εύκολη στην πλοήγηση.

10. Μη φιλικές ιστοσελίδες προς κινητά τηλέφωνα
Μια ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει ένα design που να ανταποκρίνεται στα κινητά τηλέφωνα και όχι μόνο σε υπολογιστές. Το περιβάλλον των κινητών τηλεφώνων διαφέρει πάρα πολύ σε σχέση με τη μεγάλη οθόνη των υπολογιστών.

11. Περιεχόμενο που είναι δυσνόητο, μακροσκελές και κακοστημένο
Το περιεχόμενο σε μια ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και αποτελεσματικά σχεδιασμένο, ώστε να δημιουργεί μια καλή εμπειρία χρήστη. Θα πρέπει να υπάρχουν παράγραφοι και κενά, ώστε να μη γίνεται βαρετό και να είναι ευκολονόητο.

Tip: Το αυξημένο bounce rate θεωρείται αποτυχία από επιχειρηματική άποψη, όμως, μπορείς να το δεις και σαν μια ευκαιρία, ώστε να βελτιώσεις την ιστοσελίδα σου και φυσικά να το μειώσεις!

Εμείς στην εταιρία webman είμαστε εδώ για κάθε σου ανάγκη. Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο info@webman.gr ή να συμπληρώσεις τη φόρμα επικοινωνίας στο https://www.webman.gr/gr/epikoinwnia.

ΠΙΣΩ
W